simoneeee

Direktlänk till inlägg 10 juli 2013

Våga säga emot !

Av Simone - 10 juli 2013 11:31

 

Min dotter har börjat bli väldigt gnällig och orolig när det är dags för läggdags, har aldrig varit problem med det innan men nu de senaste tre veckorna kanske så har de varit väldigt kämpigt.

Tror det här började eftersom hon nu har börjat träffa sin pappa igen.. senast var när hon bara var en halv månad gammal sen ville han inte längre. Nu har vi som sagt börjat med de igen två gånger i veckan. H.ar varit en del tjafs, och oro och många samtal hos #familjerätten.

På de första mötet prata hon om att vi skulle ta det lugnt då det gott ett tag sen dem umgicks sist och att hon nu ska börja på dagis i september. Han ville börja ha hene varannan helg nu direkt vilket både jag och vår handläggare mena på var alldeles för tidigt. Det var då hon sa att blandar man in två så stora händelser direkt o så tätt inpå varandra så blir det som ett trauma för barnet och det kan vara skadligt för henne. Så vi bokade in fyra träffar på en timme vardera, efter midsommar skulle vi tillbaka till familjerätten för att prata om hur de hade gått och boka in nya tider för #umgänge

Han kom på alla träffar utom en då han var "upptagen", under träffarna gick de relativt bra trots att jag inte fick sitta kvar utan skulle sitta på en bänk en bit bort medans dem satt på en filt med massa leksaker, yoggi, vatten och majskrokar..

När vi nu satt där hos henne o prata om hur bra de hade gått och de var dags för de nya tiderna att bokas in började hon berätta om att nu skulle öka umgängestiden från en timme till 2,5 timme när vi gjort så en en månad skulle de bli dags för heldagsumgänge där han kunde ta med henne till malmö. Hämta henne hos mig på 09.30 för att sen lämna henne mellan 17-18 på kvällen. detta för mig kändes väldigt konstigt men var ju bara att lita på henne, hon vet ju vad hon pratar om eller hur ?..

När jag gick därifrån hade jag världens klump i magen, prata med mina föräldrar, min pojkvän och min bästa vän. Alla blev förbannade och menade på att de hon sagt var fel så kunde de bara inte gå till.. Hittade då en hemsida med gratis rådgivning inom #familjeärenden. Pratade med en kille där hela dagen fram och tillbaka på mailen. Mycket riktigt visade sig att de hon sagt var fel. Allt hon sagt var fel. Kände mig väldigt maktlös när jag gick därifrån ´, kände att hon tag hans parti trots att måste vara neutral till oss båda. Jag har ensam #vårdnad men har inga rättigheter ??

Bokade snabbt in ett nytt möte där jag ville ta upp allt och ändra.. dagsumgänge samt eventuell övernattning var det alldeles för tidigt för hon skulle vara minst 1,5 år gammal och ha en bra kontakt med honom innan de blir så. 


Var väldigt nervös för vad som skulle ske på mötet, hur han skulle reagaera och hon. Men kände att nä jag har inte vågat sätta ner foten innan men nu måste jag, detta är "sista chansen" att vara 100% ärlig. Detta gäller min dotter jag måste kämpa ! 

Min underbara pojkvän stötta mig till 110 gick igenom allting kvällen innan, skrev i ett anteckningsblock vad jag skulle dra upp, vad jag hade rätt till och vad advokaten hade sagt. Samma dag på morgonen var jag taggad men samtisigt väldigt nervös. Precis innan vi gick in skicka min pojkvän ett så underbart sms där han #stötta och pusha mig. Behövdes verkligen !

Kom in i rummet och det var väldigt obehagligt, men efter många om och men så sa jag vad jag kände slutade med att jag fick de ändrat inte allt men en del och kändes så skönt.

Så de jag vill ha sagt är att ge er inte, var inte rädda för att kolla upp vad ni har rätt till för att sen konfrontera ja vem de nu är. 

Var inte rädda för att be om #hjälp, #råd, #förklaringar och #stöd!

Jätte #tacksam för allt stöd jag och min #dotter får utav alla nära o kära och framförallt min kille och familj, Tack ! 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Simone - 1 september 2013 07:00

    Godmorgon allihopa !  Idag bär det av till #Rhodos !! :):) Har jätte mycket #resefeber haft det ett tag nu hehe, är #flygrädd så är nog mycket det som spökar men har intalat mig att de kommer gå bra så pulsen kan sänkas. Sen har de myc...

Av Simone - 31 augusti 2013 19:45

        Idag har vi haft kalas för Melinda som blev 1 år i torsdes. Kan inte fatta att tiden har gått så fort, min lilla tjej har blivit stor :) Var jätte mysigt och hade inte kunnat blivit ett bättre och roligare kalas :) Vi hade öppet hu...

Av Simone - 28 augusti 2013 19:47

En bra #amningsbehå #underlättar #livet för en #mamma jätte mycket. Men vad ska man tänka på när man ger sig ut på #behåjakt då?  Fick mycket #hjälp med det när jag skulle ut på jakt utav en vän till familjen, så tänkte dela med mig lite utav tipse...

Av Simone - 27 augusti 2013 17:33

  #resamedbarn Nu börjar det närma sig med stormsteg, vår #resa till Rodhos !  På söndag åker vi härifrån till Rodhos för att vara där en vecka, det blir jag, Melinda och mina #föräldrar. Ska bli jätte roligt och så #otroligt #skönt men är sa...

Av Simone - 25 augusti 2013 21:30


  Måste bara #rekommendera om en #app som kommit för oss #mammor! Den är super bra och hjälper alla mammor oavsett om du precis har fött eller om de var några år sedan. Den handlar om hur man ska #träna rätt för att få rätt på #magen !:) Det är e...

Presentation


Är en tjej på 21 år som blev mamma när hon var 20. Livet är fullt av stress, planering men också massa massa kärlek. Var från början ensamstående men klarade vardagen och mitt nya liv som mamma till min underbara dotter bra tack vare min familjs stöd. Har

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards