simoneeee

Direktlänk till inlägg 17 juli 2013

Vägrar Pure !

Av Simone - 17 juli 2013 19:21

 

Har en del problem med min dotter angånde maten..

Hon äter några skedar av matpure sen klöks hon så mycket så allt kommer upp igen..

Fruktpureer, puddigar, gröt m.m går hur bra som helst men när vi kommer till maten då har vi problem.. försökt med att lägga lite fruktpure uppe på för att "luras" lite men går bara ett tag.

Hon är en riktig flaskbebis, enda som gäller och vill egentligen bara ge henne morgon och kväll innan läggdags men tyvärr får hon fler då de inte går annars.

Vet att jag måste tuffa till mig och bita ihop men en del av mig känner att nä men inte kan hon gå utan mat ??

Hittade ett matschema för barn som var mellan 10-11 månader gamla och då var det


Morgonflaska

Lunch 12.00 matpure samt lite efterrätt

Mellanmål 15.00 yoggi/gröt

Mat 18.00 matpure samt lite efterrätt

kvällsflaska


Tyckte de lät jätte bra och testade de ett tag, men hon reagerade samma så vi gick tillbaks till flaskan. inte det att hon bara får flaskan, vi testar med mat varje dag men hon äter max 6 skedar.. så jag som blir mesig och känner att nä men då tar vi flaskan. Blir också nästan precis som att det är "bekvämare" med den kom jag på nu.

Och vill absolut inte bli sån, är inte en dans på rosor att ha barn men så är de.

Så imorgon tar vi i med hårdhanskarna - dags för avvänjning utav flaska och dags för matschema!

Önska oss lycka till :)

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Simone - 1 september 2013 07:00

    Godmorgon allihopa !  Idag bär det av till #Rhodos !! :):) Har jätte mycket #resefeber haft det ett tag nu hehe, är #flygrädd så är nog mycket det som spökar men har intalat mig att de kommer gå bra så pulsen kan sänkas. Sen har de myc...

Av Simone - 31 augusti 2013 19:45

        Idag har vi haft kalas för Melinda som blev 1 år i torsdes. Kan inte fatta att tiden har gått så fort, min lilla tjej har blivit stor :) Var jätte mysigt och hade inte kunnat blivit ett bättre och roligare kalas :) Vi hade öppet hu...

Av Simone - 28 augusti 2013 19:47

En bra #amningsbehå #underlättar #livet för en #mamma jätte mycket. Men vad ska man tänka på när man ger sig ut på #behåjakt då?  Fick mycket #hjälp med det när jag skulle ut på jakt utav en vän till familjen, så tänkte dela med mig lite utav tipse...

Av Simone - 27 augusti 2013 17:33

  #resamedbarn Nu börjar det närma sig med stormsteg, vår #resa till Rodhos !  På söndag åker vi härifrån till Rodhos för att vara där en vecka, det blir jag, Melinda och mina #föräldrar. Ska bli jätte roligt och så #otroligt #skönt men är sa...

Av Simone - 25 augusti 2013 21:30


  Måste bara #rekommendera om en #app som kommit för oss #mammor! Den är super bra och hjälper alla mammor oavsett om du precis har fött eller om de var några år sedan. Den handlar om hur man ska #träna rätt för att få rätt på #magen !:) Det är e...

Presentation


Är en tjej på 21 år som blev mamma när hon var 20. Livet är fullt av stress, planering men också massa massa kärlek. Var från början ensamstående men klarade vardagen och mitt nya liv som mamma till min underbara dotter bra tack vare min familjs stöd. Har

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards