simoneeee

Direktlänk till inlägg 28 juli 2013

This girl is on fire

Av Simone - 28 juli 2013 20:47

 

Idag blev det ett ordentligt #tjafs med min dotters #pappa... Blir så #trött på detta. Alla disskusioner, allt tjafs och alla åsikter. Började med att jag ändrade tiden igår från att vi bestämt att han skulle komma efter att jag slutat jobb vid klockan fem för att ha henne till halv åtta. Fick sen reda på att jag inte skulle jobba idag så tänkte då att det var bättre om vi ändrade tiden till lite tidigare, föreslog 12-14.30 Han skulle höra av sig i god tid om han kunde då eller inte. Men han svarade att det var okej men att det eventuellt skulle bli lite senare, var inga problem från min sida. Skickade sen ett sms imorse till honom där jag fråga hur det blev idag det varvid halv tio. Fick inget svar. Timmarna gick o han hörde inte av sig - #chockerande ? Nä...

Gick in o duschade för att komma på andra tankar medans hjärtat passade Mellie, lyssnade på Alicia keys för att ja som sagt komma på andra tankar, This girl is on fire spelades och jag nynnade med och blev helt #avslappnad.

Halv ett ringer han och frågar om han komma vid fyra då han har lite ärende att ordna först. Blir då irriterad då han ringer efter den bestämda tiden när vi bestämt att han skulle höra av sig i god tid vilket enligt mig är någon/några timmar innan den satta tiden eller har jag fel ?..

Utbryter sen till världens gräl där alla #känslor, all irritation jag samlat inom mig bara bubblar ut. Känns otroligt skönt då jag blir väldigt #förbannad att han inte kan visa mer respekt än det lilla han gör.. Han bryr sig inte om henne eller det vi har bestämt utan han tror verkligen han kan bete sig hur som helst, säga vad som helst utan några som helst #konsekvenser. Men livet funkar inte så. Han drog också upp att han faktiskt var tvungen att få leva lite. Har aldrig sagt att du inte ska få de men du behöver inte dricka så pass mycket dagen innan så du mår så dåligt dagen efter att du inte kan köra bil utan att du då får ta tåget, som krånglar, sen buss upp till oss sen gå lite. Inte mitt fel. kallas att prioritera - vilket man får göra när man är #förälder.


Det hela slutade sen med att #rättegång, och #familjerätten nämndes och att jag skulle få ångra detta. Han hade också sparat allt jag både sagt och skrivit så detta kunde jag inte slingra mig ur. 

Inget jag är rädd för, vet att jag från första stund inte har gjort annat än att tänka på hennes bästa. Så har nu äntligen satt ner foten och visat att han inte kan behandla henne hur som helst. Det krävs mycket mer #engagemang och #förtroende innan man kan lita på honom.

 

#Hjärtatas kommentar när jag lagt på var att han var otroligt stolt över mig vilket värmde otroligt mycket. Sen påpekade han just att jag lyssnat på den låten och då omedvetet peppat till mig hihi vilket säkert stämmer haha :) Så skönt att han #stöttar mig i detta ! 
 

 

Så vad som kommer hända nu kommer bli #spännande, men det är första gången som jag inte är nervös. Har lärt mig mycket om mig själv igenom detta. Är #starkare än vad jag tror o klarar mycket mer vad jag någonsin hade kunnat anat. 

I början var man väldigt orolig, nojjig och visste inte riktigt hur man skulle hantera allt eller vad man hade rätt till men nu - nu vet jag ! 

 

Gör allt för min #dotter !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Simone - 1 september 2013 07:00

    Godmorgon allihopa !  Idag bär det av till #Rhodos !! :):) Har jätte mycket #resefeber haft det ett tag nu hehe, är #flygrädd så är nog mycket det som spökar men har intalat mig att de kommer gå bra så pulsen kan sänkas. Sen har de myc...

Av Simone - 31 augusti 2013 19:45

        Idag har vi haft kalas för Melinda som blev 1 år i torsdes. Kan inte fatta att tiden har gått så fort, min lilla tjej har blivit stor :) Var jätte mysigt och hade inte kunnat blivit ett bättre och roligare kalas :) Vi hade öppet hu...

Av Simone - 28 augusti 2013 19:47

En bra #amningsbehå #underlättar #livet för en #mamma jätte mycket. Men vad ska man tänka på när man ger sig ut på #behåjakt då?  Fick mycket #hjälp med det när jag skulle ut på jakt utav en vän till familjen, så tänkte dela med mig lite utav tipse...

Av Simone - 27 augusti 2013 17:33

  #resamedbarn Nu börjar det närma sig med stormsteg, vår #resa till Rodhos !  På söndag åker vi härifrån till Rodhos för att vara där en vecka, det blir jag, Melinda och mina #föräldrar. Ska bli jätte roligt och så #otroligt #skönt men är sa...

Av Simone - 25 augusti 2013 21:30


  Måste bara #rekommendera om en #app som kommit för oss #mammor! Den är super bra och hjälper alla mammor oavsett om du precis har fött eller om de var några år sedan. Den handlar om hur man ska #träna rätt för att få rätt på #magen !:) Det är e...

Presentation


Är en tjej på 21 år som blev mamma när hon var 20. Livet är fullt av stress, planering men också massa massa kärlek. Var från början ensamstående men klarade vardagen och mitt nya liv som mamma till min underbara dotter bra tack vare min familjs stöd. Har

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards