simoneeee

Alla inlägg den 16 augusti 2013

Av Simone - 16 augusti 2013 20:29

 

Var och #handlade idag med min #dotter och när vi kom till affären var där två #mammor också med sina barn. Jag tog en korg och placerade den uppe på vagnen vid handtaget så otroligt smidigt förresten ! :) Med dem andra mammorna tätt bakom så rullade vi förbi bröden och sen vidare mot grönsakerna. Mellie pekade på allt att jag skulle titta och försökte prata. Dem andra barnen skrek en del för att dem inte fick någon #uppmärksamhet, och bråkade en del. Störde mig en del på att #mammorna bara #ignorerade dem.. dem försökte verkligen med allt och högt lät de. Varför jag skriver om dem här är för att deras barn var runt #5-7 årsåldern och ja dem satt i vagn !? Och det jag blir så stött utav de för att de för de första ser så oerhört dumt ut, benen var nästan upptryckta mot hakan så trångt dem satt eftersom dem var så stora o #vagnen så liten. Eller ja egentligen var ju den inte liten för perfekt storlek till den åldern den är skapt till... Varför sätter man ner dem i vagnen ? Dem är fullt kapabla till att gå själva ?? Varför ger man dem napp?! Varför #duttar man med dem så? dem lär sig inte att bli #självständiga ju ? Hoppas jag inte trampar någon på tårna men om jag gör de så får ni gärna #kontra med ett bra svar till varför ??.. för helt ärligt förstår verkligen inte de? ja de e smidigt med #vagn när man handlar med alla kassar man får, bara att lägga dem där under men  måste ju vara galet tungt att gå o släpa på en vagn med en #7åring i plus kassarna ? inte #smidigare då att ta med ungen till affären utan vagnen och så att han/hon hjälper till att bära kassarna ??...Dem kollade rätt mycket på mig, har ingen aning om varför men var väl för att jag tittat med en säkert #förvånad blick.. Ja jag erkänner att jag tittade på dem men det var för att deras barn var så stora och satt i denna #förbannade #vagnen med sin #napp ?!... och inte första gången man sett de.. aldrig att jag kommer att gå och kämpa med min dotter i vagn i sju år !? 

Någon som håller med eller kanske inte alls gör de så hör gärna av er... 

Och som sagt hoppas att jag inte trampat någon på tårna är bara det att jag inte förstår de....

Presentation


Är en tjej på 21 år som blev mamma när hon var 20. Livet är fullt av stress, planering men också massa massa kärlek. Var från början ensamstående men klarade vardagen och mitt nya liv som mamma till min underbara dotter bra tack vare min familjs stöd. Har

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards