simoneeee

Alla inlägg den 28 augusti 2013

Av Simone - 28 augusti 2013 19:47

En bra #amningsbehå #underlättar #livet för en #mamma jätte mycket. Men vad ska man tänka på när man ger sig ut på #behåjakt då? 

Fick mycket #hjälp med det när jag skulle ut på jakt utav en vän till familjen, så tänkte dela med mig lite utav tipsen.

 


Det är få plagg som används så intensivt under en så begränsad period i #livet som en amningsbehå. Och då är det ju inte så konstigt att man ställer krav på dem. Den ska stötta bysten, vara lätt att öppna och stänga, sitta bra och tåla många tvättar. Och vara snygg såklart :)

Det första tipset jag fick var att faktiskt vänta några veckor efter det att Melinda hade kommit eftersom det är först då som brösten nått den storlek som dem kommer att ha resten utav #amningsperioden.

Om man vill ha en redan på #BB så är det bästa att köpa en billig eftersom man ändå bara kan ha den ett litet tag så man inte slösar allt för mycket pengar :)

Det är jätte viktigt att den passar perfekt och sitter perfekt, är den för liten och skaver och trycker så kan det faktiskt orsaka mjölkstockning... tro mig jag vet... Aj !

Dem på #amningsmottagningen rekommenderar bygellös #behå eftersom byglarna kan orsaka #mjölkstockning eller också om man har riktig otur stänga av mjölkflödet helt. så tänkte dela med mig utav dem tipsen här, så här kommer dem.

Många amningsbehåar har innerkupor, då kan det vara bra att tänka på att inte den heller sitter åt. 

vadderade behåar kan göra att det blir för varmt och fuktigt vilket då i sin tur kan orsaka svamp och att bakterier frodas.

På natten ska man enligt amningsmottagningen ska man låta behån ligga och istället lufta brösten, skulle man läcka mycket och därför känna att nä jag vill ha min behå är det bättre att bädda in med handduk.

 

Här kommer några bilder på behåar som är bra, snygga och har bra pris !

         

Presentation


Är en tjej på 21 år som blev mamma när hon var 20. Livet är fullt av stress, planering men också massa massa kärlek. Var från början ensamstående men klarade vardagen och mitt nya liv som mamma till min underbara dotter bra tack vare min familjs stöd. Har

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards