simoneeee

Alla inlägg den 11 juli 2013

Av Simone - 11 juli 2013 20:45

 

Att vara #mamma är det underbaraste som finns men de är också väldigt mycket jobb, mycket stress och det är krävande ochs man känner mycket press på sig utifrån genom tex facebook. Alla skriver hur lycklkiga dem är, hur bra allt känns o om allt dem hittar på. Ja det är klart man har toppen dagar också men ibland som vill man faktiskt slita av sig håret, få gå ut o gå en runda själv och slippa tänka på allt som har med barnen att göra. Känns rätt hemskt att både skriva de och tänka så men man är ju faktiskt mänsklig. Man behöver den tiden för att kunna ladda batterierna och för att faktiskt kunna vara den där roliga mamman som leker med nallarna på golvet och pratar med olika röster, den där mamman som låtsas skeden är ett flygplan för att få den lilla att äta puren. Det är faktiskt okej att tänka att nä just nu orkar jag inte, jag vill vara själv !

Nu har jag turen som har min kille och min familj/släkt vid min sida som ställer upp o passar så jag kan få gå och träna mina pass på gymmet, kan få gå ut och äta någon timme på restaurang med min kille, gå få den där massagen man fick i julklapp. 

Hade jag inte haft dem o deras stöd till att få den efterlänbgtade och behövda pausen, egentiden så hade jag inte orkat. Det är #mänskligt att erkänna de, men det har tagit sin tid. I början var de som om man skulle bevisa för alla att vadå nä detta är inte ett dugg jobbigt. Ensamstånde mamma till en nyfödd flicka, ett hem som ska städas, kläder som ska tvättas och en hund som ska rastas, Nädå inga problem. Jo de var det faktiskt... Som tur var så fick jag hjälp och det var jobbigt att be om de men till slut var man tvungen att sänka garden och faktiskt inse att jo jag behöver er nu mer än någonsin och de fick jag.

Så till dem där ute nu som kanske inte har den hjälpen, som inte kan be om den hjälpen en stor klapp på axeln till er ni är så otroligt starka och inom en snar framtid så kommer ni med få er behövda #egentid - Ni #förtjänar den ! 

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Är en tjej på 21 år som blev mamma när hon var 20. Livet är fullt av stress, planering men också massa massa kärlek. Var från början ensamstående men klarade vardagen och mitt nya liv som mamma till min underbara dotter bra tack vare min familjs stöd. Har

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards