simoneeee

Alla inlägg den 17 juli 2013

Av Simone - 17 juli 2013 19:21

 

Har en del problem med min dotter angånde maten..

Hon äter några skedar av matpure sen klöks hon så mycket så allt kommer upp igen..

Fruktpureer, puddigar, gröt m.m går hur bra som helst men när vi kommer till maten då har vi problem.. försökt med att lägga lite fruktpure uppe på för att "luras" lite men går bara ett tag.

Hon är en riktig flaskbebis, enda som gäller och vill egentligen bara ge henne morgon och kväll innan läggdags men tyvärr får hon fler då de inte går annars.

Vet att jag måste tuffa till mig och bita ihop men en del av mig känner att nä men inte kan hon gå utan mat ??

Hittade ett matschema för barn som var mellan 10-11 månader gamla och då var det


Morgonflaska

Lunch 12.00 matpure samt lite efterrätt

Mellanmål 15.00 yoggi/gröt

Mat 18.00 matpure samt lite efterrätt

kvällsflaska


Tyckte de lät jätte bra och testade de ett tag, men hon reagerade samma så vi gick tillbaks till flaskan. inte det att hon bara får flaskan, vi testar med mat varje dag men hon äter max 6 skedar.. så jag som blir mesig och känner att nä men då tar vi flaskan. Blir också nästan precis som att det är "bekvämare" med den kom jag på nu.

Och vill absolut inte bli sån, är inte en dans på rosor att ha barn men så är de.

Så imorgon tar vi i med hårdhanskarna - dags för avvänjning utav flaska och dags för matschema!

Önska oss lycka till :)

 


Av Simone - 17 juli 2013 18:51

 

Vi har haft en toppen helg hela familjen med massa bus,skoj o lek. 

Är stressigt att vara allihopa men jätte mysigt. Är så mysigt när både hjärtat o bonusdottern sover här och Mellie älskar de. Skrattar, klappar, dansar o leker för fullt med sin "storasyster" :)

Och hon tycker det är lika roligt att ha henne vid sin sida. Hon vill också hjälpa mig hela tiden med att välja kläder till henne på morgonen, hjälper till att byta blöja, ta på henne, mata henne och köra vagnen är roligast. Så fint när man ser hur hon lyser upp för hon känner sig duktig och stolt. 

Vi har ritat en massa, varit på lekplatser och sen hade vi disco i varadagsrummet allihopa haha.

Känns så rätt och mysigt att ha alla här, lagar mat och handlar tillsammans m.m

Var hemma hos min familj också och känns också så himla rätt. Mina föräldrar är så fina mot henne och leker mycket med henne och då blir man alldeles varm i hjärtat - Äntligen fått familjelivet ! :)

När vi sen ska gå och lägga oss ligger vi alla tre i samma säng, men med samma täcke.

Varmt blir de men det är de värt. Hon slänger upp både ben och armar o bara håller om en och det är verkligen kärlek ! 

 

Vet att vi kommer få en underbar framtid tillsammans o jag min bonusdotter har kommit varadnra så nära redan nu o bättre kommer de bli. Älskar henne, mitt hjärta o lilla Mellie !<3

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Är en tjej på 21 år som blev mamma när hon var 20. Livet är fullt av stress, planering men också massa massa kärlek. Var från början ensamstående men klarade vardagen och mitt nya liv som mamma till min underbara dotter bra tack vare min familjs stöd. Har

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards